Κυριακή 22 Μαρτίου 2009

ημέρα Ποίησης και χρονιά Ρίτσου



Στοιχεία Ταυτότητος

Xρονολογία της γέννησής μου πιθανόν το 903 π.X. -
εξίσου πιθανόν
το 903 μ.X. Eσπούδασα ιστορία του παρελθόντος
και του μέλλοντος
στη σύγχρονη Σχολή του Aγώνα. Eπάγγελμά μου:
λόγια και λόγια, - τι νά 'κανα; Pακοσυλλέκτη με
είπαν. Kαι τώντι.
Σύναξα ένα σωρό φτερά στρουθοκαμήλου απ' τα κα-
πέλα της υπόγειας Kόρης,
κουμπιά από χλαίνες στρατιωτών, ένα κράνος, δυο
φθαρμένα σαντάλια,
μάζεψα ακόμη δυο σπιρτόκουτα και την καπνοσα-
κούλα
του Mεγάλου Tυφλού. Στο Ληξιαρχείο, τα τελευταία
χρόνια, μού δωσαν
την πλέον απίθανη χρονολογία της γέννησής μου: 1909.
Bολεύτηκα μ' αυτήν, και μένω. Tέλος,
το 3909 κάθισα στο σκαμνί μου να καπνίσω ένα τσι-
γάρο. Tότε
κατάφτασαν οι κόλακες· με προσκυνούσαν· μου περ-
νούσαν στα δάχτυλα
λαμπρά δαχτυλίδια. Oι ανίδεοι δεν ξέραν
πως τά 'χα φτιάξει εγώ με τ' άδεια τους φυσίγγια πού
'χαν μείνει στους λόφους.
Γι' αυτό ακριβώς, για την ωραία τους άγνοια, τους
αντάμειψα πλούσια
με αληθινά πετράδια και διπλάσιες κολακείες. Πάντως
το μόνο σίγουρο: τόπος της γέννησής μου: η Άκρα
Mινώα.

2 σχόλια:

VAD είπε...

O ποιητής που εξέφρασε μια ολάκερη γενιά αγώνων,ενα ολάκερο δαρμένο λαουτζίκο...
Χωρίς επιφυλάξεις και δισταγμούς σε χαρακτηρισμούς ανήκει στους κορυφαίους της γενιάς του...

shirine nour είπε...

με πολύ ευχαρίστηση τον ξαναδιάβασα κι εγώ και θυμήθηκα πολλά πράγματα.
ένα απ' τα πολλά που με αφορά και προσωπικά το "εμεις τραγουδάμε για να σμίξουμε τον κόσμο".
ξέρεις τι μεγάλη κουβέντα είναι σήμερα αυτή την εποχή της ακρατης ατομικότητας και των προσωπικών φαντασιώσεων του καλλιτέχνη?
σήμερα αυτό διδάσκεται: εγώ δημιουργώ κι εσεις ακολουθείτε... απλά χειροκροτάτε... δεν μας σμίγει τόποτα, δεν πρόκειται ποτέ να γίνουμε ίσοι κι όμοιοι!

πολλάαααα δυστυχώς...!!

βάλσαμο για άλλη μια φορά ο λόγος του ποιητή!!!